Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-05-20 16:06:00 - Feat.: - Title: V Moskve súdili dvojicu divadelníčok pre obvinenie z podpory terorizmu
02 - Modified: 2024-05-20 15:44:38 - Feat.: - Title: Ruský súd pokutoval muža, ktorý si nafarbil vlasy farbami ukrajinskej vlajky
03 - Modified: 2024-05-20 14:45:04 - Feat.: - Title: Spojené štáty sú proti minimálnej globálnej dani pre miliardárov, vyhlásila Yellenová
04 - Modified: 2024-05-20 13:54:09 - Feat.: - Title: V Rusku súdia umelkyne kvôli divadelnej hre, ktorú oceňovali aj úrady
05 - Modified: 2024-05-20 11:12:15 - Feat.: - Title: MS v hokeji bez zbornej? Zbytočný šampionát, na naše vylúčenie najviac doplácajú Česi, tvrdia Rusi