Keď na cesty vyšiel parný autobus: O nový typ dopravy bol veľký záujem, zastavil ju však zákon

Noviny nešetrili chválou. „Pán Hancock prevádzkuje svoj parný kočiar na Paddingtonskej ceste a sme šťastní, že môžeme povedať: vo všetkých smeroch s veľkým úspechom. Všetko funguje úplne skvelo. Kotol produkuje dostatok pary a cesta ponúka dostatok pasažierov. Nie menej ako 650 ich bolo dopravených minulý týždeň,“ písal nadšene žurnál Mechanics Magazine v roku 1834.

To už Hancock jazdil z periférie do centra Londýna tri roky. „Dva parné koče, ktoré pán Hancock teraz na tejto ceste prevádzkuje, sú Infant a Autopsy. Infant, po tom čo najazdil tisíce skúšobných míľ, začal voziť pasažierov pôvodne na Stratfordskej ceste vo februári 1831.“

Stratford, dnes londýnska štvrť, bol vtedy severovýchodným predmestím britskej metropoly, Paddington západným.

Zdroj: Téma

Otec autobusu

O prímestskú parnú dopravu v Londýne bol záujem. Aj napriek zjavnému obchodnému úspechu však Hancockova dopravná spoločnosť čoskoro skončila.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.