StoryEditor

Ako prišli súdruhovia z NDR o svoju limuzínu. Vývoj auta stál milióny mariek, výsledkom bol nepodarok

27.01.2021, 10:25
Mal to byť reprezentačný automobil vyššej triedy, ktorý bude svojimi parametrami zodpovedať minimálne Mercedesu. Predstavy najvyššieho východonemeckého vedenia o vlastnej limuzíne však napokon stroskotali na realite socialistického hospodárstva.

V septembri 1953 zadalo Ministerstvo strojárstva Nemeckej demokratickej republiky vývojovému oddeleniu firmy Horch úlohu skonštruovať nový osobný automobil. Malo ísť o automobil klasickej koncepcie – motor umiestnený vpredu, poháňaná zadná náprava.

Zadanie hovorilo o reprezentačnom vozidle vyššej triedy a podľa požiadavky východonemeckého straníckeho predáka Waltera Ulbrichta malo zodpovedať minimálne parametrom vozidla Mercedes 220. Pri  vývoji nového automobilu sa využili skúsenosti výskumného a vývojového ústavu FEW v meste Karl-Marx-Stadt (dnes Chemnitz) s vývojom pohotovostného vozidla P2M a veliteľského vozidla P2L, oboch pre políciu NDR.

Ulbrichtovi k narodeninám

Pre toto vozidlo vyrobila firma Auto-Union Siegmar (predtým závod Wanderer) šesťvalcový motor OM6. Prvú vzorku automobilu predstavili 30. apríla 1954 straníckemu predákovi Walterovi Ulbrichtovi pri príležitosti jeho 61. narodenín.

Téma

​Do konca roku bolo zhotovených ešte ďalších deväť kusov pre straníckych funkcionárov a ministerstvá NDR. Automobil oficiálne predstavili v roku 1955 ako Horch P240.

V roku 1956 sa k pôvodnému názvu pripojilo meno rovnomenného pretekárskeho okruhu Sachsenring a stal sa z neho Horch P240 Sachsenring. Takto bol aj uvedený na jarnom Lipskom veľtrhu v roku 1957.

Kvôli sporom o značku Horch medzi NDR a NSR sa meno Sachsenring premietlo aj do názvu celého závodu, z ktorého sa stal podnik Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerke Zwickau.

Ako auto vlastne vyzeralo?

P240 zodpovedalo technicky aj opticky vkusu doby, v ktorej vznikalo. Jeho úlohou, popri tom, že malo byť skutočne reprezentatívnym auto...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-01-10 19:30:49 - Feat.: 0 - Title: Smutný osud priekopníka z východu: Snaha o nemecké prvenstvo sa skončila tragédiou
01 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Najrýchlejšie nabíjajúce sa vozidlo a k tomu výkon 938 koní? Nové Porsche Taycan presvedčí aj odporcov elektromobility 02 - Modified: 2024-04-13 10:30:00 - Feat.: - Title: Prečo vlastne hovoríme, že niečo je OK? Pozreli sme sa na históriu výrazu, ktorý používame každý deň aspoň raz 03 - Modified: 2024-04-10 05:18:37 - Feat.: - Title: „Géčko“ od Mercedesu má už 45 rokov. Jeho obľuba je dnes v iných sférach ako kedysi 04 - Modified: 2024-04-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Oslavujeme Svetový deň Rómov. Ako dobre poznáš ich kultúru a históriu? Otestuj sa v našom kvíze 05 - Modified: 2024-04-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Ostrovný bandita. Superrýchlu omegu milovali zlodeji, politici ju však chceli zakázať
menuLevel = 2, menuRoute = history/nove-dejiny, menuAlias = nove-dejiny, menuRouteLevel0 = history, homepage = false
20. apríl 2024 04:25