HN History

  • Dnešné vydanie HN
  • HNonline
  • Stratégie
  • Svetevity
  • Cestovné poriadky
  • RunGO
  • Mediweb
  • Dia
  • Konferencie
  • HNClub
  • MAFRA Slovakia
  • Kariéra
  • Akcie a zľavy
  • Solventné firmy
  • Predplatné
  • Newsletter
HN History
Zavrieť

Legendárny Concorde prvýkrát vzlietol pred 50 rokmi

Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .

Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .

Zavrieť
1/12
Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .
Zdroj: Wikimedia Commons

Legendárny Concorde prvýkrát vzlietol pred 50 rokmi

Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .

Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .

Zavrieť
Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .
Zdroj: Wikimedia Commons

Prvýkrát vyšiel Concorde z hangáru 3. decembra 1967. To bol ešte bez svojho typického „zobáka“.

Prvýkrát vyšiel Concorde z hangáru 3. decembra 1967. To bol ešte bez svojho typického „zobáka“.

Zavrieť
Prvýkrát vyšiel Concorde z hangáru 3. decembra 1967. To bol ešte bez svojho typického „zobáka“.
Zdroj: Wikimedia Commons

Reklama

Zavrieť

Concorde prvýkrát predstavili verejnosti v decembri 1967.

Concorde prvýkrát predstavili verejnosti v decembri 1967.

Zavrieť
Concorde prvýkrát predstavili verejnosti v decembri 1967.
Zdroj: Wikimedia Commons

Prvý let Concordu 2. marca 1969. Sovietsky konkurent ho v tomto predbehol o dva mesiace, veľkokapacitný Boeing 747 o necelý mesiac.

Prvý let Concordu 2. marca 1969. Sovietsky konkurent ho v tomto predbehol o dva mesiace, veľkokapacitný Boeing 747 o necelý mesiac.

Zavrieť
Prvý let Concordu 2. marca 1969. Sovietsky konkurent ho v tomto predbehol o dva mesiace, veľkokapacitný Boeing 747 o necelý mesiac.
Zdroj: Wikimedia Commons

Reklama

Zavrieť

Kokpit Concordu. Kapitán a kopilot sedeli vedľa seba, na otočnej stoličke za nimi bolo miesto pre letového inžiniera.

Kokpit Concordu. Kapitán a kopilot sedeli vedľa seba, na otočnej stoličke za nimi bolo miesto pre letového inžiniera.

Zavrieť
Kokpit Concordu. Kapitán a kopilot sedeli vedľa seba, na otočnej stoličke za nimi bolo miesto pre letového inžiniera.
Zdroj: Wikimedia Commons

Concorde spoločnosti British Airways pred pritátím.

Concorde spoločnosti British Airways pred pritátím.

Zavrieť
Concorde spoločnosti British Airways pred pritátím.
Zdroj: Wikimedia Commons

Reklama

Zavrieť

Na palube Concordu bolo miesto pre sto cestujúcich.

Na palube Concordu bolo miesto pre sto cestujúcich.

Zavrieť
Na palube Concordu bolo miesto pre sto cestujúcich.
Zdroj: Wikimedia Commons

Concorde prevádzkovali dve letecké spoločnosti, tento lietal vo farbách Air France.

Concorde prevádzkovali dve letecké spoločnosti, tento lietal vo farbách Air France.

Zavrieť
Concorde prevádzkovali dve letecké spoločnosti, tento lietal vo farbách Air France.
Zdroj: Wikimedia Commons

Concorde spoločnosti British Airways.

Concorde spoločnosti British Airways.

Zavrieť
Concorde spoločnosti British Airways.
Zdroj: Wikimedia Commons

Konkurent Concordu, sovietske nadzvukové dopravné lietadlo Tupolev TU-144. V roku 1971 pristál aj v Prahe.

Konkurent Concordu, sovietske nadzvukové dopravné lietadlo Tupolev TU-144. V roku 1971 pristál aj v Prahe.

Zavrieť
Konkurent Concordu, sovietske nadzvukové dopravné lietadlo Tupolev TU-144. V roku 1971 pristál aj v Prahe.
Zdroj: Wikimedia Commons

Porovnanie konštrukcie TU-144 a Concordu. Tvarom si boli podobné, čo je dané fyzikálnymi zákonmi, sovietske lietadlo bolo však väčšie a malo inak umiestnené motory.

Porovnanie konštrukcie TU-144 a Concordu. Tvarom si boli podobné, čo je dané fyzikálnymi zákonmi, sovietske lietadlo bolo však väčšie a malo inak umiestnené motory.

Zavrieť
Porovnanie konštrukcie TU-144 a Concordu. Tvarom si boli podobné, čo je dané fyzikálnymi zákonmi, sovietske lietadlo bolo však väčšie a malo inak umiestnené motory.
Zdroj: Wikimedia Commons

Odkazy

  • Predplatné
  • Práca u nás
  • HNClub
  • HNkonferencie
  • Inzercia
  • Online inzercia
  • AIM monitor
  • Kontakt
Respektujeme eticky kodex novinara

Sociálne siete

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Google+
  • YouTube
  • HN v AppStore
  • SMS predplatné

Stiahnite si appku

App Store
Google Play

MAFRA Slovakia a.s. | Nobelova 34 | 836 05 Bratislava 3 (mapa)

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a dát je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

MAFRA Slovakia, a.s. je členom skupiny AGROFERT