Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .
Typický „zobák“ Concordu. Vo výškach pod 3 000 metrov a rýchlosti okolo 460 km/h sa sklopil o päť stupňov, aby mali piloti lepší výhľad dopredu, pri pristávaní bol sklopený až o 12 stupňov .
Prvýkrát vyšiel Concorde z hangáru 3. decembra 1967. To bol ešte bez svojho typického „zobáka“.
Concorde prvýkrát predstavili verejnosti v decembri 1967.
Prvý let Concordu 2. marca 1969. Sovietsky konkurent ho v tomto predbehol o dva mesiace, veľkokapacitný Boeing 747 o necelý mesiac.
Kokpit Concordu. Kapitán a kopilot sedeli vedľa seba, na otočnej stoličke za nimi bolo miesto pre letového inžiniera.
Concorde spoločnosti British Airways pred pritátím.
Na palube Concordu bolo miesto pre sto cestujúcich.
Concorde prevádzkovali dve letecké spoločnosti, tento lietal vo farbách Air France.
Concorde spoločnosti British Airways.
Konkurent Concordu, sovietske nadzvukové dopravné lietadlo Tupolev TU-144. V roku 1971 pristál aj v Prahe.
Porovnanie konštrukcie TU-144 a Concordu. Tvarom si boli podobné, čo je dané fyzikálnymi zákonmi, sovietske lietadlo bolo však väčšie a malo inak umiestnené motory.