StoryEditor

Riečny biznis s rudou u nás rekordne rástol

28.03.2018, 00:00
Po riekach sa dá pritom prepraviť viac nákladu za nižšiu cenu.

Viac ako 1,5 milióna ton ročne. Taký je objem prepravovaného tovaru z prístavov v Bratislave a Komárne. Slovenská plavba a prístavy tak vlani zamestnala svoju vlastnú flotilu o 40 percent viac ako pred štyrmi rokmi. Lodná nákladná doprava je však podľa odborníkov napriek zlepšujúcim sa výsledkom z hľadiska podielu na preprave nákladu len okrajová.


Žiadny priestor na rast
„Objem prepravovaného tovaru sa v posledných rokoch pravidelne zvyšuje,“ tvrdí Jaroslav Michalco, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovenská plavba a prístavy. Podľa počtu ton to však až také pravidelné nie je. Kým v roku 2015 firma prepravila 1,46 milióna ton, predvlani to bolo o 10-tisíc ton menej. Vlani to zasa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-06 12:11:22 - Feat.: - Title: Útoky húsíovcov aj v druhom štvrťroku znížili kapacitu prepravy lodných kontajnerov, hlási Maersk 02 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 03 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 04 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. máj 2024 21:28